Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

zondag 8 juni 2014

Inkt en doedels

De inktvoorraad is inmiddels aangevuld, net zoals mijn voorraad pennetjes ;-) Ik heb de plaatselijke boekhandelaar vorige keer ten onrechte beschuldigd, hij had dus WEL inkt... Ik was helemaal blij. De beste man wist niet wat hem overkwam, want wie wordt er tegenwoordig nog blij van kroontjespennen en inkt? Nouja, ik dus.
Met zoveel inkt op voorraad kon ik me helemaal uitleven op deze tekening:
Ja, vind je 't gek dat je zoveel inkt gebruikt? (Ik hoor het jullie bijna denken) Op deze manier gaat het inderdaad hard, maar ik wilde eens experimenteren met 'uitsparingen'. (witte stukken in het zwart openlaten) Ik heb dat zwarte vlak trouwens niet met de kroontjespen gedaan hoor, maar gewoon met een kwastje. Het is niet helemaal geworden wat ik ervan hoopte, maar toch: een leuk experiment!
Vos beloert een haas (Inkt en kleurpotlood)

Vos
De vos kwam tevoorschijn nadat ik in de lokale krant een bericht had gelezen over een vos die maar liefst 40 kippen had doodgebeten. De eigenaar, een tuinder, was zo boos dat hij nu een klopjacht is begonnen op de vos. Het is natuurlijk ook nogal wat, als je 40 van je kippen mag begraven... De vos had maar één kip meegenomen, de rest was gewoon doodgebeten. De vos heeft zich niet meer laten zien daar en gelijk heeft 'ie! Ik vermoed dus, dat hij nu vanuit zijn hol aan het loeren is op de hazen in het veld.

Doedelen
Verder ben ik een beetje aan het 'doedelen' de laatste tijd. Zomaar wat tekeningetjes, wat minder realistisch, maar eigenlijk net zo leuk om te doen. Aan deze katjes bijvoorbeeld, was ik begonnen tijdens een tekenles. Ik was er destijds niet zo over te spreken, maar soms is het net als met wijn: je moet het even laten rijpen:
Fantasiekatjes (inkt)
Best lief, toch? Op het moment van schrijven ben ik bezig met nog een inkttekening, maar die laat nog even op zich wachten.

 Ik zit er hard over te denken om mijn werk (en dan met name de inkttekeningen) aan te melden voor De Verbeelding. De Verbeelding is een jaarlijkse kunstmanifestatie bij ons in het dorp. Lokale amateurkunstenaars mogen dan hun werk exposeren in de bieb... en eigenlijk lijkt me dat toch wel heel leuk! Ik moet nog even wat moed verzamelen, maar ik denk wel dat ik het gewoon ga doen. Het wordt nog moeilijk om te kiezen welke tekeningen ik dan zou willen laten zien... maar dat is van later zorg. Ik teken lekker verder. :-)

21 reacties:

  1. Mooie tekening en die doedel is ook heel leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! En wat betreft De Verbeelding: lekker doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En wat is het weer een mooie creatie geworden! Je zou zo kinderboeken kunnen gaan illustreren! Ik vind het helemaal knap hoe je het uitgebeeld hebt! Het onschuldige konijntje, vol in beeld..en alleen de achterkant van het hoofd van de sluwe vos..je wil bijna ingrijpen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's een mooi compliment Kelly, dank je wel!
      Wat betreft het illustreren van kinderboeken: Ik zoek naarstig naar een leuke kinderboekenauteur :-) Zou wel tof zijn, hè?

      Verwijderen
  4. Ha Lilian,er zit veel beweging in je blog dat is een goed teken.
    fijn dat je weer vooruit kunt met pennetjes en inkt
    Prachtig werk jou haas!!...ik dacht ook aan boekjes maar dat heb ik al eerder laten weten.
    Ja Lilian doen het exposeren misschien een op stapje wie weet waar toe?
    bekendheid .
    je bent druk bezig maar we gaan zeker meer van je horen.
    Liefs een zonne groetje Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Christiene, in beweging blijven is belangrijk, da's waar! Ja klopt, jij schreef al eerder over boekjes. Ooit, schreef ik toen terug... en dat geloof ik ook, als het moet gebeuren, gebeurt het :-)
      Om bekendheid is het me niet te doen hoor, het is meer dat ik wil delen wat ik doe. Als mensen dat leuk vinden, is dat mooi meegenomen. Net zoals bij jou, toch Christiene? Dank je wel voor je lieve berichtje en een zonnegroetje terug!

      Verwijderen
  5. Doedelen is heel belangrijk wist je dat?En ja jij kan illustreren hoor nu nog een schrijver. ...hmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik las het ooit ergens, ja... dat het helpt om je gedachten te ordenen. (Klopt!) En ook nog iets over samenwerking tussen hersenhelften, geloof ik :-) Die schrijver ga ik ooit misschien nog wel vinden, zie mijn reactie hierboven:-) Dank je wel, lieve Novelle

      Verwijderen
  6. Ik vind ze weer schitterend

    (en het probleem van niets kunnen zien lijkt toch in explorer te zitten, met Google chrome kan ik je dus wel lezen)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thnx!

      Dat moet dan haast wel. Hier geen probleem met explorer trouwens. Raadselachtig ;-)

      Verwijderen
    2. kreeg net een update van explorer 9 en kan je nu weer gewoon zien

      Verwijderen
  7. Lilian,

    Het zijn weer fraaie creaties, zowel het haasje met het loerende vosje als de fantas(t)i(sch)e katjes. Je kunt er gerust wel inkt aan wagen om te gaan exposeren, het zal zeker aanspreken.

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Net besloten dat ik er inderdaad werk van ga maken: morgen vul ik het aanmeldformulier in! Dank voor de support en voor je aardige reactie, natuurlijk :-)

      Verwijderen
  8. Ik vind het heel krachtig overkomen, je inkt-creaties.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Aritha! Grappig dat je dat schrijft. Eén van mijn medecursisten had het over 'dat met die inkt, dat is echt jouw ding' en hoewel ik een hekel heb aan de uitdrukking, (hoezo 'ding') vond ik wel dat ze gelijk had :-)

      Verwijderen
  9. heel mooi die inkt tekeningen , gelukkig maar dat hij nog veel inkt en pennetjes had

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Merel! Dat was inderdaad een mooie meevaller, ik was er heel blij mee!

      Verwijderen
  10. Heel gaaf die tekening! Vind het juist erg mooi dat je zoveel inkt gebruikt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: